A globalplaza.hu szeretné segíteni a vásárlókat és a kereskedőket is az internetes vásárlással kapcsolatos hivatalos és nem hivatalos etikett betartásával kapcsolatban. Ezért kezdtük meg Magyarországon elsőként a webáruházak próba vásárlásait. A vásárlások során öt témakör szerint értékeljük az adott webáruházat, pontozzuk a tapasztaltakat és ezek szerint objektív véleményt alkotunk, amit „Webáruház Próbavásárlás” rovatunkban publikálunk.
A Deichmann cipőáruház webshopját október végén teszteltük. A Deichmann webáruháza felhasználóbarát, könnyen áttekinthető és működési logikája minden korosztály számára érthető. A próbavásárlásunk során egy férfi cipőt rendeltünk 10 990 Ft értékben. A vásárlás során a megrendelt terméket visszavittük, éltünk az elállási jogunkkal. Ennek tapasztalatait foglaltuk össze.
RENDELÉS: 5/5 pont
Előnyök:
A Deichmann tájékoztatása példaértékű. Gyakran ismételt kérdések menüpontban részletesen kifejt mindent, emellett profi telefonos ügyfélszolgálattal is rendelkezik. A fizetési és szállítási módok jól fel vannak tűntetve és a szerződési feltételek könnyedén elérhetőek. Szinte minden fizetési lehetőség elérhető a Deichmann webshopjában: Kártyás fizetések: Visa, Mastercard, Maestro, VPay, elérhető utánvételes fizetés és azonnali banki átutalás is. A vásárlási folyamat áttekinthető, még a tapasztalatlan vásárlók is könnyedén eligazodnak az oldalon és a folyamatokban. A vásárlásról természetesen azonnal visszaigazoló e-mailt küldenek, amiben szintén érthetően és megfelelően tájékoztatnak a következő lépésekről. A számla a vásárlás másnapján e-mailben is megérkezett.
Hátrányok:
Csak egyedi regisztráció érhető el. Facebook vagy Google fiókos regisztráció nincs. Fizetési megoldások közül csak a paypal hiányzik.
Átlátható oldal, egyértelmű funkciók
Bőséges választék a fizetési módoknál
SZÁLLÍTÁS: 5/5 pont
Előnyök:
A megvásárolt termék árától függetlenül ingyenes a szállítás Magyarország egész területén. Ez nagyon jó pont! A szállításról külön e-mailt kaptunk a GLS futárszolgálattól, amelyben minden fontos információt megadott a csomagkövetés és a szállítási cím esetleges módosításával kapcsolatosan. Az ígért szállítási időt pontosan betartották. A terméket október 22-én délután rendeltük, amelyet nemzeti ünnep és egy hétvége követett. Hétfő reggel 9 órakor már meg is érkezett a GLS futárja. Ha nem számítjuk a hétvégét és az ünnepet, akkor 24 órán belül megérkezett a rendelésünk. Ez példaértékű! A cipődobozban külön papírba be volt csomagolva a cipő, ami egy nagyobb dobozba is be volt téve: biztonságos és szép csomagolás. A csomag alkalmas az azonnali visszaküldésre. Sértetlenül ki lehetett bontani és visszacsomagolni. Az eredeti számla a csomagban is megtalálható volt, amellett, hogy elektronikusan is megkaptuk. A futár pontos és udvarias volt, mosolygott. A Deichmann a vásárlók elégedettségét is méri. Az eKomi német rendszerét használják, ez Európa legnagyobb online elégdettséget felmérő független cége. Mindenre részletesen rákérdeznek, ami segítheti a kiszolgálás minőségének fejlesztését. A tesztünk idejében már több mint 6300 értékelés volt, amiből 98% nagyon jóra értékelte a szolgáltatásokat.
Hátrányok:
Csak házhozszállítás van, amit a GLS futárszolgálata lát el - de a termékek jellegéből adódóan logikátlan lenne a bolti átvétel, ezért ez csak elméletben hátrány. A cipő méretéből adódóan praktikus lenne, ha a futár egy kisebb és egy nagyobb méretet is hozna, de ez nem így van, csak a megrendelt méret érkezik. Ha nem jó a cipő, akkor nem küldhetjük vissza azonnal, mert a futárnak nem feladata, hogy megvárja és visszavigye a terméket, erről nekünk kell gondoskodni.
Csomaghoz mellékelt tájékoztató és visszáru nyilatkozat
VISSZAKÜLDÉS: 5/5 pont
Előnyök:
A Deichmann előkészített visszaárú nyilatkozatot, szállítólevelet és egy egy oldalas tájékoztatót mellékel a csomaghoz. Aki nem vásárolt soha az interneten, az is megérti ezek alapján mit kell tennie, ha nem jó a méret, vagy nem tetszik, nem megfelelő a rendelt termék. Példás előkészítés! A csomaghoz mellékelt tájékoztató szerint a terméket ingyenesen leadhatjuk valamelyik Deichmann üzletben (több mint 100 van országszerte) vagy a saját költségünkre visszaküldhetjük postai úton vagy a GLS futárszolgálattal. Reklamációt csak személyesen fogadják el (valamelyik üzletükben). Mi a legelső opciót választottuk, azaz a termék személyes visszajuttatását a legközelebbi üzletbe. Ez a Blaha Lújza téri Europeum bevásárlóközpontban található Deichmann üzlet volt. Az akció nagyon gyors és egyszerű volt. Bementünk, a terméket visszacsomagolva átadtuk a pénztárnál, ahol ellenőrizték sértetlenségét és a visszáru nyilatkozat aláírása után szó nélkül megkaptuk a termék árát, a 10 990 forintot. Kedves volt az eladó, mosolygott, megkérdezte miben segíthet, ajánlhat-e más terméket. Így kell ezt csinálni.
Hátrányok:
Nem találtunk hátrányt, problémát.
globalplaza összesített értékelése: 5/5
A Deichmann webáruháza minden témában maximális pontszámot ért el a próbavásárlás során. Webáruházának ergonómiája, kezelhetősége és a vásárlás folyamata is példamutató. Ügyfélkezelése, a vásárló tájékoztatása a szállítási határidő és a visszáru kezelése is tökéletes volt. Nem túlzás azt állítani, hogy etalon a piacon.
A Deichmann webáruháza maximális ajánlási pontszámot érte el próbavásárlásunk során. Bátran ajánljuk minden vásárlónak és példamutató minden kereskedő számára - érdemes tanulmányozni.