Az egyik legnagyobb hazai sportszer-kereskedő, a Rosco webáruházát is teszteltük három fő szempont alapján: milyen a rendelés, a kiszállítás és az elállás a terméktől. Bonyolult weboldal, nagyon gyors szállítás és zökkenőmente visszavétel. Íme értékelésünk.
Rendelés 



2,5/5
Előnyök
A webáruházban vannak gyakran ismételt kérdések, nem kell több oldalt átolvasni, ha tájékozódni szeretnénk. Kosárba tenni egy terméket bele lehet tenni regisztráció nélkül, vásárolni azonban csak a regisztrációt követően lehet. A kosárba tétel és a regisztráció után a webáruház átláthatóan egy oldalon foglalja össze a megrendelés adatait, nem kell nagyon sok lépésen végigmenni. A megrendelésről egy e-mail értesítés érkezett.
Hátrányok
Sajnos a webáruházba való regisztráció hosszadalmas volt, a rendszer nagyon sokszor csak megadott formában fogadott el. pl. egy telefonszámot, amiről csak hibaüzenetben tájékoztattak. Így többszöri próbálkozás után sikerült csak regisztrálni. A piros szín használata is sokszor megtévesztő, a sikeres üzeneteket is így írja ki, így olyan, mintha hibaüzenetet kapnánk.
A kosár összesítésekor a fizetési módot nem lehetett sehol megadni, pedig elméletileg banki utalás is lehetséges, a honlapon viszont csak az Információknál tesz róla említést, a megrendelésnél nincs ilyen opció, keresgélés után kibogarászható a honlapról, de csak 3 napon belül lehet utalni, erre sem hívják fel különösebben a figyelmet. Bankkártyás fizetési mód sem online, sem üzletben való átvételkor nem lehetséges. Ha túl sokáig – kb. negyed óráig – nem rendelem meg a terméket, akkor kikerül a kosárból és ki is jelentkeztet az oldal, így a vásárlási folyamatot lehet az elejéről kezdeni.
Szállítás 



3,5/5
Előnyök
A megrendelt termék már másnap délutuán nálunk volt, azaz nagyon gyorsan feldolgozták a megrendelést, ami pozitívum. Lehetőség van futáros kiszállítást és személyes átvételt is választani, ez utóbbi ingyenes. A szállítási költség 20 ezer forint ingyenes, egyébként egységesen 1 200 Ft (nagyobb súlyú termékeknél drágulhat). Megadhattuk külön szállítási és számlázási címet is.
A csomag maga nem volt külön dobozban, az úszószemüveg maga már eleve egy tokban volt, így biztonságosan megérkezett. A futár is kedves volt.
Hátrányok
Nem érkezett semmilyen értesítés sem e-mailben, sem sms-ben a kiszállítás várható időpontjáról, így egyáltalán nem volt nyomonkövethető a csomag. A honlapon csak az információknál találtuk meg, hogy átlagos 2-4 munkanap a kiszállítás. Az, hogy másnap már hozták a terméket így a kiszámíthatatlanság miatt valahol negatívum is.
Visszavétel 



3/5
Előnyök
A Rosco weboldalán az információknál található meg a törvényi szabályozás. Az elállásról e-mailben tájékoztattuk a Roscót, akik készségesen válaszoltak és több opciót is felkínáltak: személyes visszavitel esetén készpénzben, postai visszaküldés esetén egy megadott bankszámlára utalva térítik vissza az összeget. Személyesen vittük vissza a terméket, a pénzt pedig készpénzben megkaptuk.
Hátrányok
A visszavételről sajnos nem teljes körű a tájékoztatás, csak a jogszabályi kivonatot találtuk fenn a honlapon, nincs arra vonatkozó információ például hogy hogyan kell visszaküldeni vagy hogyan térítik vissza az összeget, csak az, hogy 14 napon belül jelezni kell és visszajuttatni. Ahogy érkezett a csomag, abban a formában nem adható fel postán, nem volt a csomagban sem semmilyen tájékoztatás a visszavételről. A törvény szerint „az eladó (...) köteles (...) a fogyasztó által kifizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket (tehát pl.: a szállítási, csomagolási díjat is) visszatéríteni”, ennek ellenére a Rosco nem fizetette vissza a szállítási költséget, csak a termék árát.
a globalplaza.hu értékelése: 



3/5
Összességében nem volt minden téren tökéletes a Rosco webáruházából való rendelés, de az mindenképp pozitívum, hogy biztonságosan és nagyon gyorsan megérkezett a csomag, ráadásul a visszavétel is teljesen zökkenőmentesen történt, azzal az apró hibával, hogy a szállítási költséget nem fizették ki.