Ezúttal az egyik legnagyobb népszerűségnek örvendő és legszélesebb célközönségggel rendelkező ruhaláncot, a H&M-et teszteltük online vásárlás terén – az alábbiakban mondjuk el, mit tapasztaltunk.
RENDELÉS 4,5/5
Előnyök:
A rendelés a lehető legkevesebb lépésből áll, teljesen átlátható és felhasználóbarát. Miután kiválasztottuk, milyen terméket szeretnénk rendelni, megadjuk a színt, a méretet és a mennyiséget, majd kosárba tesszük, ahol később még bármit módosíthatunk. Akár rendelés alatt is lehetőség van regisztrálni, ezek után már csak a szállítási és fizetési (kártyás vagy készpénzes) adatokat kell megadni. Akár több címet is megadhatunk a rendszerben, a rendeléskor kell kiválasztani, hova kérjük a szállítást. Megadhatunk külön számlázási címet is. A rendelés közben figyelmeztet a honlap minden apró részletre, a különböző fizetési módokra, visszatérítési lehetőségekre és szállítással kapcsolatos teendőkre is.
Hátrányok:
Regisztráció nélkül nem lehet rendelni, valamint banki átutalásra sincs lehetőség. Szállítási költség minden esetben van (890 Ft), a rendelt mennyiség függvényében sem változik. Nincs lehetőség személyes átvételre sem.
SZÁLLÍTÁS 3,5/5
Előnyök:
A szállítást egy futárszolgálat, a DPD Hungária Kft. végzi. Emailben küldenek tájékoztatást a szállítás minden fontosabb pontjáról, valamint napra pontosan, azon belül pedig egy órás időintervallumban adják meg, mikor történik meg a kiszállítás, de ha nem megfelelő az időpont, módosíthatjuk emailben. A két ruhadarab sérülésmentesen, duplán becsomagolva érkezett meg.
Hátrányok:
Ez nagyon precíz és vásárlóbarát rendszernek tűnik, a gyakorlatban azonban nem működött ilyen gördülékenyen: címként mi például házszámot, azon belül pedig emeletet és ajtót adtunk meg, kapucsengőt azonban nem. A futárnak ez megoldhatatlan problémát okozott, ugyanis az eredetileg ígért időpontban kijött a címre, majd miután a kapucsengőn nem találta az adott nevet, visszafordult: anélkül, hogy telefonált volna. Az addig szorgosan emaileket küldő futárszolgálattól sem érkezett semmilyen üzenet, hogy a kiszállítás sikertelen volt, a cím kiegészítésre szorulna vagy nem egyértelmű. Miután egy emailben megírtuk az ügyfélszolgálatnak, hogy melyik kapucsengővel lehet bejutni a házba, másnap ki is szállították az újonnan egyeztetett kétórás intervallumban. Végül a rendeléstől számítva 5 nap telt el- ez igazán lehetne rövidebb is.
Visszaküldés 3/5
Előnyök:
A tényleges kiszállítás dátumától kezdve 30 napunk van arra, hogy jelezzük visszaküldési szándékunkat. A honlapon minden ezzel kapcsolatos információ megtalálható. A csomaghoz mellékelt papíron bejelölhetjük, milyen indokkal küldjük vissza, és mely termékeket. Emailben és telefonon is jelezhetjük ezt.
Hátrányok:
A H&M rendszerében utólag kicsit nehezebb megtalálni a visszaküldés módját. Készpénzes fizetés esetén meg kell adni bankszámlaszámunkat a webshop felületén, erre történik a visszautalás, természetesen a visszaküldési díj, azaz 990 Ft levonásával. Az üzletben nem veszik át, az egyetlen visszaküldési lehetőség, hogy a futárszolgálatot keressük fel, és jelezzük a szándékunkat, valamint ezzel egyidejűleg a H&M ügyfélszolgálatát is értesíteni kell erről. Mi utóbbi lépést kihagytuk, vagyis csak a futárszolgálatot hívtuk fel azzal, hogy szeretnénk visszaküldeni a kiszállított termékeket. A telefonos ügyfélszolgálaton készségesen segítettek, időpontot is egyeztettünk arról, mikor jön a futár a csomagért, de erről nem kapunk emailben visszaigazolást. A kérdéses 2 órás intervallumban a futár azonban nem jelent meg, és megkeresést ezúttal sem kaptunk a futárszolgálattól: ismételt telefonhívásunkkor kiderült, hogy az egyeztetett időpont a visszaszállításról nem is szerepel a rendszerükben. Az ismételt időpontegyeztetést követően a futár sikeresen elszállította a csomagot eredeti csomagolásában, ekkor azonban a 30 napot már meghaladtuk. A H&M online ügyfélszolgálatát ekkor kerestük meg, hogy biztosítsanak minket a visszaküldés sikerességéről: szinte azonnal válaszoltak, hogy mivel időben jeleztünk mindent, a visszaküldés garanciáját érvényesíthetjük. A termékek árának visszautalása azonban 3-4 hétbe telik, ez viszonylag hosszú idő.
H&M webáruház – globalplaza értékelése 3,5/5
Tapasztalatunk alapján elmondhatjuk, hogy maga a webshop kiválóan és nagyon felhasználóbarát módon működik, egyedül a futárszolgálat a rendszer gyengepontja. A webáruház teljesen elkülönül az üzletektől – sem átvenni, sem visszavinni nem lehet a boltokba a megrendelt termékeket. Mind a szállításért, mind a visszaküldésért fizetni kell minden rendelés esetében. A H&M ügyfélszolgálata ugyanakkor gyorsan és pontosan reagál minden megkeresésre, könnyed és barátságos stílusban válaszol; nehézségeket kizárólag a futárszolgálattal kapcsolatos kommunikáció okozott, de maga a szállítás gördülékeny, a megrendelt csomag pedig sérülésmentesen érkezett meg. A webshop átlátható és letisztult, a rendelés menete egyszerű és gyors, a tájékoztatás pedig precíz és egyértelmű.