A globalplaza.hu oldalon próbavásárlásokba kezdtünk, ahol megnézzük, hogyan lehet rendelni a kicsi és a nagy webáruházaktól, milyen a kiszállás és milyen formában tudunk törvény szerint elállni a termékektől.
Most bemutatjuk azokat a szempontokat, amiket irányelvként tekintünk és amikre külön odafigyelünk egy-egy próbavásárlás megítélésekor:
Rendelés
- Hogy néz ki a webáruház? Milyen a designja?
- Nyújt-e elegendő információt a vásárlásról a webáruház? van-e adatvédelmi tájékoztató, felhasználási feltételek, gyik
- Regisztráció – lehet-e regisztráció nélkül vásárolni, vásárlás közben tudok-e regisztrálni, van-e egyedi regisztráció, van-e facebookos / google-s regisztráció
- Áttekinthető-e a vásárlási folyamat? – hány lépésből áll, jelzi-e a webáruház, hogy hol tartok a rendelési folyamatban, hogy működik a kosár, a végösszegben ott van-e a szállítási költség is
- Fizetési módok – készpénzzel futárnak, utánvét, banki átutalás, online bankkártyás fizetés (Mastercard, Visa, PayPal… stb), utalvány utánvéttel, rögtön tudsz-e fizetni vagy visszaigazolás után
- Visszaigazolás – e-mailt kapsz-e róla, felhívnak-e vagy kapsz-e smst, e-mailben érkezik-e a számla
Szállítás
- Szállítási módok – futár, van-e átvételi pont
- Szállítási költség – 0 Ft, meghatározott, annak függvényében növekszik, hogy többet rendelsz, annak függvényében csökken, hogy többet rendelsz
- Szállítási idő – beállítható-e a szállítási idő, fel van-e tüntetve a termékhez, hogy mikorra várható (pl. 1 munkanap), akkor szállították-e amikorra kérem, amiben megegyzetünk
- Szállítási cím – tudok-e beállítani a számlázási címen kívül másik szállítási címet, tudok-e megjegyzést írni a futárnak, pl. kapucsengő, cégadat stb.
- Nyomonkövetés – nyomon követhető-e, hogy hol tart a csomag: felhív, e-mailben vagy megrendelési oldalon
- Futár – egyeztett-e a futár személyesen, kedves volt-e, termékfüggő szempontok: voltak-e más méretek, amiket hozott, felhozta-e ha nagyobb volt, segített-e beépíteni
- Csomag – biztonságosan be volt-e csomagolva, hogy nézett ki
- Visszaigazolás – kapsz-e visszaigazolást arról, hogy lezárult a megrendelés, kapsz-e vásárlói elégedettségi felmérést, kell-e véleményt írnod
Visszaküldés
- Tájékoztatás a visszaküldésről – weboldalon és csomagban van-e tájékoztatás róla
Visszaküldés – van-e visszaáru nyilatkozat a csomagban vagy neked kell megtalálni, csomag visszaküldésre alkalmas-e - Visszaküldési opciók – visszaküldheted-e egyből a futárral, boltba visszavihető, futár kijön-e érte, megadott helyre kell, lehet-e vinni (posta, akármilyen pont stb.)
- Ki állja a visszaküldés költségét
- Pénzvisszafizetés – készpénzben, átutalással, csak csere, ajándékkártya