A divat világa tele van olyan márkákkal, melyek komoly értékkel bírnak. Ezeket mindenki ismeri, elismeri, még ha nem is mindenki engedheti meg magának, hogy ezeket a ruházati termékeket vásárolja. Ebben a cikkünkben megmutatjuk, nekünk melyek a kedvenceink, szerintünk melyek a legjobbak annak ellenére, hogy a mi pénztárcánk sem feltétlenül ezekre a márkákra van kalibrálva. A cikk végén pedig szavazás, ahogy megszokhattátok, most is kíváncsiak vagyunk a ti véleményetekre is!
Nagyon nehéz eldönteni a mai férfi divatvilágot nézve, hogy melyek az igazán top márkák. Olyan nagy divatvállalatok is szóba jöhetnének, melyek termékeit Magyarországon nem igazán lehet beszerezni: általában nincs megfelelő fizetőképes kereslet ezen termékek magyarországi forgalmazásához, és az is előfordul, hogy az ilyen luxuskategóriás márkák termékeiért a hazai vásárlók inkább külföldre utaznak, és ott vásárolnak.
A mi szempontjaink a lista összeállításánál ezért a következők voltak: stílus, minőség és választék. A választék alatt pedig az elérhetőséget is értjük, ugyanis a fővárosi vásárlók valószínűleg előnyt élveznek a vidékiekkel szemben. Miközben Budapest hemzseg a plázáktól, vidéken gyakran sok-sok kilométert kell utazni egy menő divatüzlet felkereséséhez.
És persze mindenkinek ajánljuk, hogy kerüljétek a divatmárkák olcsó hamisítványait: ezek általában jóval silányabb minőségűek, akár az egészségre káros anyagokat is tartalmazhatnak, így nem éri meg olcsó kamucuccokat vásárolni. A jó árakért keressétek inkább a divatüzletek akcióit, amelyekről mi is igyekszünk nap mint nap hírt adni. Vagy nézzetek be olyan boltokba, mint a Peek&Cloppenburg és a Van Graaf, amelyek számos divatmárka kínálatát nyújtják egy helyen.
Armani
Az olasz divatmárka mára igencsak a csúcsra jutott. A Giorgio Armani által alapított vállalat ma már a ruházati cikkek mellett kiegészítőkkel, ékszerekkel, kozmetikai és lakberendezési cikkekkel is foglalkozik. Az olasz úriember orvosi tanulmányait hátrahagyva ment át a divat világába, ahol 1975-ben alapította meg saját márkáját. Giorgio Armani vállalkozásainak értékét 2012-ben 7,2 milliárd dollárra becsülte a Forbes. Nem csoda, hogy az Armani divatmárkáról leginkább a luxus és az exkluzivitás szavak jutnak eszünkbe.
GANT
A GANT egy amerikai divatmárka, melyet 1949-ben alapítottak New Havenben, jelenleg azonban már svájci kezekben van. A cégnél büszkék is a gazdag történetre és örökségre. Kínálatukban a fiatalos, laza elegancia ruhadarabjai jelennek meg igen színes formában. A GANT termékek a világ számos pontján elérhetőek, nőknek, férfiaknak, gyerekeknek és babáknak is nyújtanak ruházati termékeket, de ugyanezen márkanév alatt cipő és szemüveg is kapható.
Hugo Boss
Az olasz és az amerikai után jöjjön most egy német: a Hugo Boss alapítóatyja után kapta nevét, a német úriember 1924-ben alapította divatházát. Így ennek a divatmárkának is komoly múltja és hagyományai vannak. A márka neve hallatán nemcsak az exkluzivitás, hanem a német precizitással társuló elegancia is eszünkbe jut. Egyedi ruhadarabok, fantasztikus öltönyök, impozáns kiegészítők (karórák, parfümök, szemüvegek, táskák stb.). Nem véletlen, hogy a márka arcai között találjuk a Mercedes Forma-1-es csapatának versenyzőit, Lewis Hamiltont és Nico Rosberget is.
Levi’s
Egyre korábbra megyünk vissza időben: Levi Strauss 1853-ban alapította San Franciscó-i székhelyű ruházati cégét. Van egy olyan ruhadarab, amiről a Levi’s különösen ismert, ami a márkáról a leginkább eszébe jut az embereknek: ez pedig a farmer. Egy jó Levi’s farmerre valószínűleg senki nem mondana nemet. Persze ezen kívül számos egyéb dolgot is készítenek: cipőt, felsőt, pólót, inget, kabátot stb. Minőségi divatot készítenek a mindennapokhoz.
Marks&Spencer
Nem a kommunizmus ideológiai atyja és a népszerű pofongép párosára gondolunk, hanem a brit divatmárkára, amelyet Michael Marks és Thomas Spencer alapított 1884-ben Leedsben. Érdekesség, hogy a ma már londoni központú kereskedőcég nemcsak ruházati termékekkel foglalkozik, hanem háztartási cikkeket és luxusélelmiszereket is árusítanak. A férfiak számára készített ruházati termékeik között elegáns, divatos, letisztult pólókat, pulóvereket, nadrágokat, zakókat, cipőket és öltönyöket találunk többek között.
Ralph Lauren
A jól ismert divatmárka mögött egy igazi amerikai sikersztori rejtőzik: Ralph Lauren, aki Lifshitz néven született fehérorosz zsidó bevándorlók gyermekeként, 1967-ben alapította vállalatát. Az alapító vagyonát ma 8 milliárd dollárra becsüli a Forbes, ezzel ő a világ 155. leggazdagabb embere. A New York-i központú vállalat, a Ralph Lauren ma leginkább a ruházati termékeiről híres. Azoknak a férfiaknak ajánljuk a márkát, akik a hétköznapi, az üzleti és a sportos viseletben is a kifinomult stílust keresik.
Springfield
A Springfield olyan szempontból eltér a fent említett divatmárkáktól, hogy viszonylag fiatal cégről van szó: 1988-ban alapították, mára pedig már több mint 2000-en dolgoznak a vállalatnak. és 2006-ig csak férfi ruházati termékeket forgalmazott. Hitvallásuk szerint a Springfield európai márka, mely globális stílust képvisel. Férfiaknak szóló kínálatukban kabátot, zakót, pólókat, pulóvereket, farmer és egyéb nadrágokat, no meg persze kiegészítőket találhatunk.
Tom Tailor
A Tom Tailor egy 1962-ben Hamburgban alapított német divatmárka, amely klasszikus és divatos hétköznapi viseletet kínál férfiaknak, nőknek, fiataloknak és gyerekeknek. A cég termékei leginkább a középkategóriába esnek, már ami az árazást illeti. Európa csaknem összes országában rendelkeznek boltokkal, Magyarországon például a biatorbágyi Premier Outlet bevásárlóközpontban van Tom Tailor márkabolt. A férfiaknak szóló kínálatukban többek között pólókat, pólóingeket, ingeket, kabátokat, nadrágokat és kiegészítőket lehet találni.
Tommy Hilfiger
A Tommy Hilfiger egy mindössze 30 éves múltra visszatekintő amerikai divatmárka. Ez a harminc év azonban igencsak sikeres volt a vállalat szempontjából, hiszen a Tommy Hilfiger ma már a világ szinte valamennyi pontján jól csengő név a divatszakmában. A Tommy Hilfiger nem egy elitmárka, de mindenképpen stílusos: míg az Egyesült Államokban teljesen átlagos dolog a cuccaikat hordani (persze ott kicsit másabb a középosztály összetétele és átlagjövedelme), itthon azért még elég menő dolog TH-s holmikban járkálni. A hétköznapi viselet mellett sportosabb cuccokat is gyártanak, no meg persze mindenféle kiegészítőket: az irodánkban például két csapattagnak is Tommy Hilfiger szemüvege van.
Tommy Hilfiger kollekció itt »
Zara
A Zarát azért kell mindenképpen feltüntetni egy ilyen listán, mert Magyarország egyik kedvelt üzlethálózatáról van szó, ha divatról beszélünk. A márkát 1975-ben alapította Amancio Ortega Gaona, aki azóta Spanyolország leggazdagabb embere. A Zara-termékek mára a világ számos pontján elérhetővé váltak, Magyarországon például nemcsak a budapesti plázákban, hanem Debrecenben, Győrben és Szegeden is találni Zara-bolto. A márka férfikollekcióját a kifinomult stílus jellemzi: öltönyök, cipők, ingek, elegáns pólók és kiegészítők.