Az Office Depot a világ legismertebb irodatechnika és felszerelés áruházlánca. Hazánkban a kilencvenes években jelent meg, pár éve pedig webáruházát is elindította. A próbavásárlásunk során két USB háttértárat és egy elem szettet rendeltünk november közepén. A vásárlás után a megrendelt terméket visszavittük, éltünk az elállási jogunkkal.
RENDELÉS 4/5 pont
Előnyök
Az irodatechnika és kellékek választékára nem lehet panasz. Az Office Depot webáruházának ergonómiája egész jó, eligazodik rajta a kezdő felhasználó is. Az ügyfélszolgálati telefon 061/414-2349, a Pólus Centerben található áruházban csörög, az operátor készszégesen válaszolt a kérdéseinkre. A megrendelés feladása során nem csak az egyedi regisztrációt választhatjuk, hanem Facebook és Google fiókunkkal is be tudunk jelentkezni. A vásárlási folyamat három lépésből áll, kicsit régimódi, de áttekinthető. A kosár tartalma könnyen módosítható, szállítási költségeket, nettó és bruttó árat is mutatja. Fizethetünk utánvéttel, bankkártyával (OTP terminál), előre utalással vagy Cetelem online áruhitellel. A rendelés utáni visszaigazoló e-mailben a rendelt tételeken és szállítási módon kívül van egy link, ami a webáruházban lévő saját fiókunkba vezet (ezt az oldalba bejelentkezve bármikor elérjük), ahol szintén elérhetjük a rendelést, látjuk a státuszát és reklamációs menüpont is van.
Hátrányok
Az ügyfélszolgálati telefonszám nincs jól látható helyen. A vásárlással kapcsolatos tájékoztatás nem elég részletes, nincs „Gyakran Ismételt Kérdések” és nincs részletes leírás az elállási jogról és módjáról csak az Általános Szerződési feltételekben. Szállításkor felárat akkor kell fizetnünk, ha 35 kg feletti a rendelt termék súlya, de árakat erről nem találtunk az oldalon. A webshop menüje és keresője nem működik jól okostelefonon és táblagépen.
SZÁLLÍTÁS 4/5 pont
Előnyök
19 050 Ft-os bruttó vásárlás esetén a kiszállítás ingyenes, ez alatt 1 270 Ft a kézbesítés díja. A megrendelt terméket futár szállíthatja ki, vagy személyesen vehetjük át. 1-5 napra igérték a kézbesítést, amit be is tartottak, két munkanapon belül megérkezett. Praktikus, hogy több szállítási címet is el lehet menteni, hogy következő rendelésekre azok közül válasszunk. A futár udvarias és készséges volt. Meglepően nagy csomagot hozott, ahhoz képest, hogy pendrive-ot rendeltünk. A csomagban egy kedves meglepetés is volt egy Hannah Montana-s pink falióra és egy bútorkatalógus az osztályvezető névjegyével. Akármilyen apróság is ez, lehet soha nem is használnánk az ajándékot, de akkor is ez egy nagyon kedves gesztus az Office Depottól, jó pont!
Hátrányok
Személyes átvétel során csak a budapesti Pólus Centerben vehetjük át a rendelésünk, hiába van másik nyolc áruháza az Office Depotnak, azokban nem lehetséges. Ez azonban csak a rendelés végén derül ki. Ha módosítani szeretnénk, az a rendelési folyamatban nem működik egyes böngészőkben. Nem választahtunk kiszállítási időt felárért, a rendelésünk munkanapokon 8 és 16 óra között érkezik. A csomagban nem volt semmi tájékoztató az elállási jogról, vagy bármilyen más probléma esetén mi a teendőnk. Az átvételről nem kaptunk visszaigazoló e-mailt.
VISSZAKÜLDÉS (elállás) 4/5 pont
Előnyök
Mivel hatalmas csomagban érkezett a pendrive, és a csomagban is csomag volt, mondhatjuk, hogy elő volt készítve az esetleges visszaküldésre. Mind a három rendelt terméket vissza akartuk cserélni, ezért egy kis fennakadásra számítottunk. A termékeket visszaküldhetjük postán a Pólus Centerbe, vagy vissza is vihetjük személyesen. Utóbbit választottuk, amihez előtte kitöltöttük a weboldal ÁSZF menüpontjában letölthető “Elállási Nyilatkozatot”, kinyomtattuk, aláírtuk. Ezt egyébként e-mailben vagy Faxon kellene eljuttatnunk az áruháznak, de nem így tettünk. A termékekkel besétáltunk az áruház ügyfélszolgálatára, ahol először meglepődtek (valószínűleg kevesen vagy senki nem cserél vissza náluk három terméket egyszerre, talán nem voltunk életszerűek), de ezután udvariasan és mosolyogva kezelték problémánkat. Gyors adminisztráció után vissza is kaptuk kp-ben a 19 569 forintunkat. Ha postán küldtük volna vissza a terméket, elvileg a számlánkra visszautalták volna a termék árát. Hasznos funkció, hogy a webáruházba bejelentkezve szintén elindíthatjuk a a termékek visszavételét a “Reklamációs segédlet” menüpontban.
Hátrányok
Az Office Depot oldalán bogarászni kell azzal kapcsolatban, hogy mi a teendő probléma esetén (de bejelentkezve erre van külön menüpont). A csomagban nem volt semmi az elállási jogról és nem volt nyilatkozatminta sem mellékelve. Ehelyett bogarásznunk kellett az oldalon található ÁSZF-et, ez nem vásárlóbarát.
ÖSSZESÍTÉS
officedepot.hu webáruház - globalplaza értékelés 4/5 pont
Az Office Depot webáruháza összeségében jónak mondható, de lehetne sokkal jobb. Kezelhetősége megfelelő, idősebb korosztálynak is érthető, de a rendeléssel, vásárlással kapcsolatos fontos dolgok el vannak dugva. Ez visszaköszönt a termék visszavételénél is, ennek ellenére a próbavásárlásunk problémamentes volt. A telefonos ügyfélszolgálat és a személyes ügyfélszolgálat készséges volt.
Az Office Depot webáruháza jó és ennek megfeleően négy csillagra értékeltük. Biztonságos, korrekt, bátran ajánljuk a fenti apróságokkal mind üzleti, mind magán vásárlóknak.